mandag 29. mars 2010

Engasjement

Jeg er så heldig at jeg har fått låne bilen til min mor i påsken mens hun er på hytten. Men dette er "uheldig" for vår lille frøken Nusse. Hun er snart 8 måneder gammel, og begynner å bli "rastløs", kan også kalles løpetid. Så siden jeg har fri på onsdag og har bil, så skal lille Frøken Nusse inn til vetrinæren og for å bli kvitt denne "rastløsheten". Når det er gjort og hun er blitt frisk igjen så kan hun også få gå ute så mye hun vil uten at jeg skal være redd for at hun skal komme hjem med kattunger, eller katteaids (FIV). Ikke at jeg har noe imot kattunger, jeg elsker kattunger, men det trengs ikke flere av de. Det finnes mange katter på Dyrebeskyttelsen som trenger omsorg og et hjem. Begge min katter er fra Dyrebeskyttelsen, og de sliter med å finne hjem til alle som trenger det, derfor ser jeg ikke nytten av å få mere katter inn i verden. Når det finnes så mange katter som det gjør, så mister de også sin verdi. Av en eller annen grunn så er det mange som mener at katter er mindre verdt enn hunder!?! Hvorfor? Fordi det finnes flere av dem, fordi det er så lett å få tak i en? Det er IKKE en menneskerett å ha dyr. Så grunnen til at jeg steriliserer Nusse og grunnen til at jeg maser på alle som jeg kjenner som har katt til å sterilisere og kastrere sine katter, er fordi jeg er glad i disse dyrene, og vil deres beste. Dere som mener at sterilisering og kastrering tar bort "livsgleden" til din katt, WAKE THE FUCK UP! Og ta ansvar. Synes du det er for dyrt å sterilisere/kastrere katten din? Da burde du ikke ha katt, gi den til en som bryr seg. Huff, nå kjenner jeg at jeg blir engasjert her!! Jeg får slutte mens leken er god.



Ha en fin dag, og en gledelig påske!

1 kommentar:

  1. Først av alt sååå koselig at du har blitt fast leser! Jeg limer deg opp på fav siden min og så er jeg din faste også :) Eller hur?
    Og ja du har selvfølgelig rett.. jeg må bruke tiden til å bli glad i meg selv nå! Men jeg er mye mer glad i mannebein noe som sier sitt sikkert!

    Og vi har også hatt tre katter fra dyrebeskyttelsen og alle kastrerte vi! Og det gjorde de bare enda mer kosete og lekne så det med livsgleden er iallefall feil!!

    SvarSlett