onsdag 17. mars 2010

På ønskelisten

Råkul og hot mintgrønn. Har allerede bestilt denne fra MakeUpMekka. Og venter spent på hentelappen i posten!


Billetter til stykket Drapene i Aalst, med Aksel Hennie og Ane Dahl Torp. Spilles mandag 10.05.2010 og tirsdag 11.05.2010.
For ti år siden ble verden rystet av at et ung foreldrepar i byen Aalst i Belgia tok livet av sine to små barn før de selv forsøkte å begå selvmord. Saken fikk sensasjonelle oppslag og de ble framstilt som monstre i media. Teaterstykket Drapene i Aalst er basert på forhørene av og rettsaken med de to foreldrene.
http://www.dns.no/prog.asp?id=165


GHD rettetang. GHD er det beste merket når det gjelder rettetanger og krølltanger, men de er også blant markedets dyreste. Mange av mine venninner sverger til sine GHD rettetanger, og jeg har lyst på en sånn jeg også. Den fåes også i rosa! Den koster 1600 - 1800 kr i frisørsalonger, men du kan få kjøpe den billigere på http://www.lookfantastic.com/ for ca 1000 kr, pluss toll og frakt er det 1350 kr.


Til vår/sommer har jeg sååå lyst på disse skoene! Jeg er veldig klar for våren og sommeren. Og disse skoene var jo bare dødskule... VIL HA!!!


Kinobilletter til The Blind Side. Dette er filmen hvor Sandra Bullock fikk Oscar for beste kvinnelige hovedrolle. Filmen ble også Oscar-nominert for Beste film.
"Michael Oher har ikke fått noe gratis i livet. Den storvokste tenåringen fra skyggesiden i Memphis kommer fra en ødelagt familie, og på skolen er han håpløst langt etter. Så blir han tatt inn i varmen hos en handlekraftig dame fra byens beste strøk. Det forandrer livet for dem begge."
http://www.filmweb.no/kino/article230801.ece

Denne boken har jeg hatt lyst på en stund nå, men den var dessverre ikke på Mamutslaget :-( Flere venner av meg har anbefalt denne boken. Jeg elsket jo Snømannen, så denne boken skal jeg lese. Den har også blitt kritikerrost av flere.
"To kvinner er funnet drept i Oslo, begge har druknet i sitt eget blod. Mysteriet politiet står overfor, er at stikksårene i ansiktene til de døde er blitt påført fra innsiden av munnen.


Kaja Solness fra Voldsavsnittet blir sendt til Hong Kong for å oppspore en mann som er deres eneste spesialist på seriedrap. Den alkoholiserte politimannen har gjemt seg et sted i millionbyen, på flukt fra demonene fra forrige drapssak, minnene om kvinnen han elsker og kreditorer. Hans navn er Harry Hole.
Panserhjerte er tilstanden hvor brystet ditt er klemt så hardt sammen av snøen du er begravd i at du ikke greier å bevege lungene. Med panserhjerte har du temmelig nøyaktig fire minutter igjen å leve.

"Dette er ikke bare Norges beste krimbok. Det er kanskje verdens beste."

Thomas J.R. Marthinsen, ABC Nyheter

"Den åttende Harry Hole-romanen kan måle seg med det ypperste i sjangeren. (...) et overskuddsfenomen av en spenningsroman, seks hundre sider som både griper og ryster leseren fra første stund."

Kurt Hanssen, Dagbladet

"Nok en toppkrim. (...) Og forfatteren har igjen anrettet et språklig fyrverkeri, fylt av psykologiske dypdykk, eksistensielt raseri, nervepirrende vendinger og kløktig uttenkt handlingsmønser."

Terje Stemland, Aftenposten

" 'Panserhjerte' er intet mindre enn en ren innertier ..."

Finn Stenstad, Tønsbergs Blad
Rosa sko fra Nelly.com
De gir meg vår/sommer følelse, need I say more?

Hva er DIN ønskeliste?
Blogglisten

3 kommentarer:

  1. Søt du er som skriver sånne koselige kommentarer til meg! Og filmen så rørende ut, jeg vet ikke om den er det men hele coveret made my eyes go wet..
    Snygg neglelakk også! :)

    SvarSlett
  2. Hei Beate! Takk for kommentar på bloggen min;) Conversesko rocker. Selv vil jeg ha de med masse masse stjerner på *sikle*. Peace

    SvarSlett
  3. Så mye fint...
    Jeg har essie sin neglelakk... Fikk den av en venninne...

    Er det ikke bildet på innelegget mitt angående mattipset??? Jeg har lagt ved bilde nemlig, og det er bilde når jeg logger på min blogg...

    SvarSlett