søndag 28. mars 2010

Påskestemning og Earth Hour

Påsken er undervurdert. Den er jo igrunn like bra som julen? Sett bort fra alt stresset og all pengebruken. Jeg kjøpe meg noen blomster for å pynte litt til påske og friske opp siden det er begynt på å bli vår.
Åhh, det er så fint å se at blomstene begynner å komme opp fra bakken. Her i mitt nabolag har vi spesielt mye av klosterklokke. Det har jeg faktisk ikke sett så mye av på våren før. Men det finst mye de av her!
 (Jeg er forresten ikke sikker på om det er klosterklokker det heter, men de er ihvertfall veldig lik disse).

Som kanskje flere av dere har fått med dere var det Earth Hour igår. Og dette er tiltak som jeg støtter til de grader! Ifjor var det ganske koselig med Earth Hour, og i år var det like koselig. 
Hva er Earth Hour?
Earth Hour er en internasjonal begivenhet støttet av WWF (World Wide Fund for Nature). Går ut på å markere klimaproblematikken ved å få privatpersoner, virksomheter, myndigheter og organisasjoner til å slå av elektrisk lys i én time. Earth Hour ble startet i 2007, og fant i 2008 sted om kvelden fra kl. 20 til 21 den 29. mars. 50 millioner mennesker og 19 200 virksomheten slukket lyset i en time i 370 byer i 35 land spredt på syv kontinenter. I 2009 var Norge offisielt med for første gang.

Her kan dere se bilder av hvordan det så ut ved forskjellige byggninger i verden under Earth Hour http://www.vg.no/nyheter/utenriks/klimatrusselen/artikkel.php?artid=585776

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar