lørdag 17. april 2010

Provoserende mennesker

Har dere sett Heidialexandraolsen bloggen?

Bloggen blir laget av en usikker og trist jente med lite selvtillit i livet. Så for å få kommentarer og for å havne på topplisten på blogg.no skriver hun provoserende innlegg på bloggen sin. Jeg leser ikke denne bloggen til vanlig, men var rett innom den idag. Og det innlegget som var der, ja... det tok kaken rett og slett. Jeg har mye jeg kan si om det innlegget, men jeg synes ikke dette menneske er verdig nok til å få kommentarer på det hun har skrevet. Jeg har sjelden blitt så provosert, kvalm og forbanna som jeg blei etter jeg leste dette innlegget. Innlegget heter: "Vi er for mange"

Nå fødes det noen. Og nå, og nå, og til og med nå! Hele tiden, med andre ord. Det fødes flere mennesker enn det dør, og det er et problem. At det dør mange barn i u-land er en bra ting, for hadde de overlevd, da ville vi blitt enda flere. Flere mennesker - mindre mat og vann. Det er jo ingen hemmelighet at de i afrika føder som kaniner, og får opp til nesten femti barn. Sykt. Vel, det er jo bedre at det dør barn i u-land - De ville jo ikke fått noe liv uansett. Det burde bli forbudt å ha mer enn to barn. Det er jo ikke forbudt, og nå klarer ikke Gud, eller noen andre, å se på at vi blir overbefolket mer.

Tsunami, jordskjelv, vulkanutbrudd, tornado, flom. Er det ikke snart på tide å se en kobling? Altså, disse naturkatastrofene fører til død blandt mennesker (og dyr), og kanskje det er derfor jorden klikker for tiden. Man hørere jo om katastrofer annenhver dag. Det er faktisk naturen sin måte så si at: Dere kan ikke være så mange, som dere er nå. 

Når det er sagt, er det sikkert derfor noen er fattige i u-land også, fordi deres skjebne er å dø. De skulle ikke vært til, fordi vi er for mange. Ta hintet, og som sagt: Graviditet er kvalmt, og vi trenger faktisk ikke flere barn. Naturen ser jo ingen annen løsning enn å drepe oss.

15 åringen Heidi Alexandra gjør jo som sagt bare dette for å få kommentarer og for å havne på topplisten, men det finnes grenser på hva man legger ut på bloggen sin. Er dere fristet til å se hennes blogg finnes den her http://heidialexandraolsen.blogg.no/

Jeg har i utgangspunktet ikke lyst å gi henne NOE oppmerksomhet, for det er jo det hun vil, men jeg klarer ikke å la vær, jeg må reagerer på et sånt utsagn. Til hennes ære har jeg sendt blogg.no en klage og et ønske om å fjerne denne bloggen da jeg synes den har rasistisk innhold. Men jeg tviler på at det får noen konsekvenser...
Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar