lørdag 29. mai 2010

Mager Kesam med Fun Light

Jeg prøver å få mer ut av kostholdet og treningen min, og har satt meg inn i forskjellig matvarer, for å  komme nærmere drømmekroppen har jeg oppdaget mange nye produkter.
Og noe jeg kjøper ofte, nesten hver dag, er mager kesam. Jeg spiser det til frokost eller som et mellommåltid før trening. Kesam har en rømmeaktig smak, så for å få det til å smake litt bedre blander jeg alltid litt Fun Light (enten bringebær- eller granteplevarianten). Då får den en mer yogurtsmak på seg. Grunnen til at mager kesam er så sunt er fordi den inneholder:

1% fett
12 % protein
4,3 % karbohydrater

Og siden den smaker mild rømme så kan jeg bruke den på mat, taco og pizza med GOD samvittighet!
Mager kesam tåler desverre ikke koking, så den kan ikke brukes i supper og den slags.

Jeg har også brukt kesamen som erstattning for yoghurt når jeg skal lage en "yoghurtrett". Da har jeg f.eks kesam og fun light, litt speltflak (ligner det som er i musliblandinger), en halv håndfull rosiner og noen terninger med gulrot. Kjempegodt!

PS: Vil du ha hvitløksdressing er det bare å skvise oppi 3 hvitløksfedd, og VIPS så er det en hvitløksdressing :-) Nam!

Blogglisten

5 kommentarer:

  1. Oh, flink du er som prøver ut nye og sunnere produkter nå som du trener og prøver og holde deg i form:)
    Den vil jeg definetivt lete etter i butikken neste gang vi har pizza:)

    sv. den gode gjerningen har jeg allerede gjort i dag;) hjulpet mamma med og lage middag til middagsbesøket hun får senere:)
    Og takk for det:) Ha en fin lørdag!

    SvarSlett
  2. Så bra tips! Det må testes ut når jeg begynner å spise melk igjenn. (Sønnen tåler ikke melk, så da kan jeg ikke spise det så lenge jeg ammer..)

    sv: Så koselig at du likte bloggen min=) Kommer til å titte innom bloggen din litt og;)

    SvarSlett
  3. prøv med skyr naturell ;) enda bedre smak + mindre karbo :D

    SvarSlett
  4. PS - PS: 12 g i både skyr, og kesam ;);)

    SvarSlett
  5. Prøv også vaniljekesam på bær,det e kjempegodt;)

    SvarSlett