tirsdag 11. mai 2010

Snø igjen?! WTF?

Igjen har det snødd i Bergen! Hva skjer med det!?! Håper vi ikke opplever dette igjen snart:

Har det snødd der dere bor? Hørte rykter om at det har snødd og haglet i Oslo. Jeg har mine teorier om at været kan skyldes askeskyen. Eyjafjallajökul har vært flyselskapens torn i siden i det siste, men jeg synes at det er kjekt at det skjer noe action!

Nysnøen forsvinner nok i løpet av dagen, jeg bare håper at vi kan få en fin 17.mai feiring.

Kom mai du skjønne milde
Kom, mai, du skjønne, milde,

gjør skogen atter grønn,

og la ved bekk og kilde

fiolen blomstre skjønn!

Hvor ville jeg dog gjerne

at jeg igjen deg så!

Akk, kjære mai, hvor gjerne

gad jeg i marken gå!



Om vint'ren kan man have

vel mangt et tidsfordriv;

man kan i sneen trave -

å ja, et lystig liv!

Men når seg lerken svinger

mot sky med liflig slag,

på engen om å springe -

det er en annen sak!





Kom derfor, mai, du milde,

gjør skogen atter grønn,

og la ved bekk og kilde

fiolen blomstre skjønn!

Hvor ville jeg dog gjerne

at jeg igjen deg så!

Akk, kjære mai, hvor gjerne

gad jeg i marken gå!

Blogglisten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar