tirsdag 25. mai 2010

Venner

Mine venner er alt for meg, de er der når jeg trenger dem, og støtter meg alltid når jeg trenger det. Jeg har så mye å være takknemlig for i livet, og mine venner er en stor del av at jeg kan være lykkelig.

Vennskap er én sjel i to legemer.
Jeg er også så heldig at mine venner er de beste! De støtter meg uansett, de er der for meg, og trøster meg om jeg trenger det.
I det siste har en veldig god venninne av meg flyttet fra byen. Og jeg savner henne utrolig mye, jeg skulle ønske at hun var her, slik at jeg kunne fortelle henne om de siste hendelsene i livet mitt, om jobben min, og om kjæresten min. Men... det blir ikke helt det samme på telefon. Er så mye jeg ville fortelle deg, men du er ikke her.
 Det er en ren tilfeldighet at jeg ble kjent med mange av mine venner. Jeg vil derfor ha en innstilling som sier:
Det finnes ingen fremmede, bare venner vi ikke kjenner.
En annen god venninne av meg reiser fra byen til vår store hovedstad på søndag, en god venn som jeg kommer til å merke blir borte. MEN, vennskap kjenner vel ingen landegrense? En skikkelig godjente, med hjerte av gull kommer til å bli litt lengre borte fra meg. Trist, det er veldig trist.
Det er vel nå jeg skal stå på egne ben? Klare meg litt selv? I guess so... Og sterke vennskap klarer seg gjennom alt. Man treffer også nye mennesker, og stifter nye bekjentskaper, men det betyr ikke at "gamle" er glemt, nei, jeg har masse hjerterom :-) Jeg har nylig fått en treningsvenninne, så jeg slipper å trene alene lengre! Takk for den Madeleine :-)
Slik definerer Wikipedia vennskap:
Vennskap er et forhold som har sitt grunnlag i pålitelighet eller kjærlighet. Vennskap kan utvikle seg mellom to eller flere mennesker som omgås og trives i hverandres selskap, og som gjerne har noe til felles, for eksempel i form av interesser. Sympati, empati og ærlighet er viktig i et vennskap.
For mennesket er det viktig å ha noen på sin side når man har det vanskelig. Ettersom mennesket i utgangspunktet også er et flokkdyr er viktig å ha noen ved selskap. Dersom et menneske er totalt ensomt, kan det føre til depresjoner og psykiske problemer.

Ahh, det ble litt følelsesladd dette innlegget, men jaja, jeg slutter mens leken er god!
Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Venner er utrolig viktig! Så flott at du nesten dedikerer dette innlegget til dine kjære venner:) Viktig og sitte pris på de, for de er alt!:)
    Kjipt at hun ene flytter vekk:/ Men et sterkt vennskap overlever alt! Dere har mange måter og kontakte værandre på da.. msn, face, skype.. you name it:) Dette går fint vettu!

    sv. Man kan ikke bare tenke på seg selv.. så det føltes fint og kunne hjelpe litt.. selv om vi tar det som en selvfølge at man finner veien fra.. så er det ikke slik for alle! =)

    SvarSlett
  2. utrolig bra blogg du har Beate! Takk for du besøkte min:) Likte spesielt godt at du tok opp det der innlegget litt lengre nede om hun der heidi(15 åringen som skriver om at det fødes for mange osv..) alt det folk kan klare å skrive!! Hjelp!.. stakkars jente..
    Tror og jeg må prøve rømmegrøtoppskriften din:) Nam!

    Tessi:)

    SvarSlett