onsdag 21. juli 2010

Nusse. Lite blogging de siste dagene

Mye som har skjedd de siste dagene som er grunnen til lite blogging.

Vår kjære Nusse forsvant på søndags ettermiddag. Vi var ute og leitet etter hun i 2 dager, ropte og gikk langt for å se etter hun. På tirsdags formiddag i 13:30 tiden gikk min kjære ut og skulle på butikken, og da lå hun utenfor huset vår, på trappen, ganske sliten, våt, skitten og kald. Michael tok hun inn og skjønte straks at det var noe galt siden hun virket så svak og ikke reagerte på noe.

Så han ringte meg og fortalte at hun hadde kommet hjem, og hvordan hun var, så jeg kom hjem fra jobb på 10 min og vi var hos dyrlegen på 20 min. Etter røntgen og mye venting, fikk vi vite at hun hadde knukket hoften og bekkenet på tre steder. Og da spurte vetrinæren om vi ville at hun skulle behandles og opereres, eller ikke. Operasjon og behandling vil koste ca 12 000 - 15 000 kr. Det er mye penger, penger som vi ikke har. Men jeg hadde ikke klart å ha det godt med meg selv vist jeg måtte vurdere livet til katten min til verdien av penger. Så det ble operasjon på Nusse.

De pengene hadde jeg brukt på meg selv uansett, og 12 000 - 15 000 kr noe vi har i bakhånd til krisesituasjoner, og det er en krisesituasjon. Jeg vet ikke helt hvordan tiden fremover vil være mht til penger, men vi skal nok klare oss.

Nusse ligger nå hos Pet Vett i Bergen, som har lagt spesiell fokus på fagutdannelse innen kirurgi. Etter flere prøver så fikk jeg vite idag tidlig at Nusse også har fått brokk i tillegg til bruddene, og må derfor opereres to ganger. Brokk  innebærer at noe av innholdet i bukhulen passerer ut igjennom en av åpningene i muskellagene som utgjør bukveggen, og dette forårsaker mye smerte.

Hun ligger bedøvet og kjenner ikke så mye, men det er likevel ikke sikkert at hun vil klare seg. Jeg får vite mer senere idag når vetrinæren ringer meg.


2 kommentarer:

  1. Hadde valgt akkurat det samme som deb beate!hadde ikke klart å tenke penger i en sånn situasjon!krysser alt jeg har for lille skjønne pusen deres!!
    Kristine

    SvarSlett
  2. Ville gjort akkurat det samme som deg hvis det hadde skjedd med katten min :) Håper det går fint med pusen :)
    Anki

    SvarSlett