lørdag 10. juli 2010

Sjokoladecupcakes

Jeg måtte bare lage noen cupcakes etter å ha lest et inspirerende innlegg på Mitt & Mine.
Og denne gang ble de noen deilige sjokoladecupcakes.


Mhm.... Warning! De er ikke kalorifattige (men farlig god), og det er jo de kakene som er de beste :-)

Til dere som lurer på oppskriften så er den rimelig enkel:

Amerikanske cupcakes (6 store, 12 vanlige)
2,5 dl melk
1 egg
150 g  margarin, flytende
4,8 dl hvetemel
3 store ts bakepulver
en klype salt
1,5 dl sukker
(her har jeg tilsatt 2 ss med kakao for å få sjokoladedeig)

Det tørre og det våte blandes hver for seg. Deretter røres det lett sammen i en bolle. Fyll i store muffinsformer i et muffinsbrett. Stek ved 200-220 grader i 15-20 minutter.


Formene som jeg bruker til cupcakes er av den store sorten. De er ganske mye større enn den vanlig muffinsformen.


Til venstre ser du den vanlige muffinsformen, og til høyre ser du den amerikanske formen.
Blogglisten

2 kommentarer:

  1. Hei! Fin blogg du har her:) Disse muffinsene så himmelske ut! hvilken glasur er det?

    SvarSlett
  2. ja, hvordan glasur er det? :P

    SvarSlett