onsdag 14. juli 2010

Ukens frustrasjon!! Buss i Bergen

Å ta buss i Bergen er en utfordring.

Det er mye miljøvennlig å si om buss, og det er mange fordeler med buss, man slipper å parkere, det er billigere osv...

MEN, det ser ut til at i Bergen så er det generelt ingen som helst forpliktelse for bussjåførene til å følge bussruten, hvorfor trykker man da opp bussruter vist bussen egentlig har tenkt å kjøre når det passer han/hun best?

Jeg vil påstå at busstilbudet er et servicetilbud til innbyggerene, men service har på en eller annen måte falt bort, og det er nå bare et tilbud, som ikke er tilregnelig.

Jeg er 23 år, har aldri eid en bil, men har lappen. Jeg bor noelunde sentralt i Bergen så jeg trenger ikke på nød en bil, men jeg begynner å se meg kraftig lei på dette bussopplegget i Bergen.

Når jeg var i Berlin i vinter kom ALLTID u-bahn og buss akkurat når de skulle og i følge ruten, jeg som var bergenser og vant til busstilbudet i Bergen, jeg fikk sjokk!! Hvordan klarer tyskerene alltid å være presis? De må vel utklasse oss når det gjelder teknologi, eller så har den tyske stat mer penger.

Ehhh, meeeenn, vi har jo mye mer penger enn den tyske stat, og vi har jo tilgang på samme teknologi som tyskerene, hvorfor noen busser er 20 min for sen annenhver dag, eller 5 min for tidlig, eller noen ganger kommer ikke bussen i det hele tatt. Jeg skjønner det bare enkelt og greit ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar