fredag 29. oktober 2010

Hva jeg tar av kosttilskudd

Jeg har som noen av dere vet jobbet på Sunkost i noen år, og har derfor blitt litt hjernevasket mht til kosttilskudd. Jeg vet godt at i "jungelen" av kosttilskudd er det vanskelig å navigere i forhold til hva man skal velge. Derfor har jeg laget en liten liste av hva jeg tar, og hva jeg synes er skikkelig gode produkter.

Dette er mine MÅ HA!

nbg 24:7
Godt for immunforsvaret.

nbg 24:7 er et kosttilskudd som inneholder NBG-glukan. NBG-glukan styrker immunforsvaret og bidrar til en optimalisering av immunceller i mage-tarm-kanalen. Anbefalt dosering er 1-2 kapsler daglig, hele året. Kroppens immunceller byttes ut hver dag og daglig tilskudd av nbg 24:7 anbefales for et styrket immunforsvar. Grunnen til navnet 24:7 er fordi at immunforsvaret jobber hver dag, hele året.

Er jeg flink til å ta denne hver dag, 1 kapsel hver dag, så jeg blir faktisk ikke syk, bank i bordet. Så er du mye syk, eller har du ikke råd til å bli syk, prøv denne. Den er dyr, men veldig god.
60 kapsler pris: 299,-

Omega-3
Godt for hjerne, muskeler, ledd, hud og kretsløpet.


Dette er det kosttilskuddet jeg først begynte å ta av alt jeg har prøvd, og dette er det kosttilskuddet jeg vil anbefale absolutt alle å ta. Få kosttilskudd er så godt dukumentert som Omega-3. Omega-3 fettsyrene er essensielle, noe som vil si at kroppen ikke kan danne dem selv, og at de derfor må tilføres gjennom kosten. Det finnes utallige mange Omega-3 merker på markedet, og de varierer mye i pris og kvalitet. Jeg har alltid tatt Sunkost sin Omega-3 fordi den har blitt best i test flere ganger. Jeg har prøvd meg på Udo's Choice sin flytende olje, men jeg klarer ikke å svelge det der.
120 kapsler pris: 199,-


Multivitaminer
Godt for alt!

Jeg bruker multivitamin tilskuddet Solaray Spektro som er et komplett multivitamin og mineraltilskudd med urter og sporstoffer fra naturlige kilder. Spektro er sammensatt ut fra kroppens biologiske behov og er i vegetabilsk kapsel. Inneholder over 100 viktige stoffer som kroppen din trenger og er lett opptakelig. Man trenger bare 1 kapsel daglig.


Nattlysolje (omega 6)
God for huden
Inneholder GLA som er viktig for hudens elastistet. Preparter med nattlysolje selges som naturmiddel for å lindre kroniske og kløende eksem, og sies også å kunne forebygge rynker. 
Kjempenattlys er en direkte kilde for gammalinolensyre (GLA), en omega-6 fettsyre. Kroppen bryter ned GLA til dihomogammalinolensyre (DGLA) og til slutt til gunstige prostaglandiner (PGE1) som hjelper til å dempe betennelser, mykne opp blodårene og forhindre unormal sammenklumping av blodlegemer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar