mandag 31. januar 2011

Hjemmelaget sjokolade

Laget hjemmelaget sjokolade for første gang i går, og det var smakte DELICIOUS! Dette er noe som ALLE burde gjøre! Det er mye sunnere, og smaker mye bedre:-)

Etter å ha lest bloggene http://siljesreise.com/  og http://mjuuugly.blogg.no/  så jeg meg rett og slett nødt til å prøve å lage det. Jeg tenkte at det må jo være en grunn for at de nevner hjemmelaget sjokolade i annenhvert innlegg?

Dette ble mitt resultat etter forsøket:


Hjemmelaget sjokolade (uten sukker!)

30 g extra virgin kokosolje
30 g råkakaosmør
30 g kakaomasse
3 ss honning, evt agavesirup
4 ss sukrin
1 ss vaniljepulver
1 ts salt, evt himalaya salt

Smelt kokosolje, råkakaosmør og kakaomasse over vannbad, ca 40 °C. Bland deretter det tørre og honningen (sirup) litt og litt.

Når alt er godt blandet, smører du alt i en panne dekket med bakepapir eller plast og setter det i fryseren i 10 - 20 min. Lag evt ruter med en pizzarull, eller bare knekk platen i biter.


Denne sjokoladen inneholder masse gode næringsstoffer og ingen sukker!


Den smaker herlig! Du bør prøve å lage selv :-) Du vil ikke bli skuffet!

Så vil jeg avslutte med et bilde av pusen min, bare fordi han er så fin ;-)

6 kommentarer:

  1. Fine pusen og nydelig sjokolade! Fristende! :D

    SvarSlett
  2. Herlich! Rå hjemmelageg sjokolade altså, det er så digg.

    sv: Åjaa så fint! Håper dere treffer katten med stor K der i dag :-)

    SvarSlett
  3. Hei Beate!
    Dette så veldig godt ut:)
    Btw, hva er mailadressen din?

    SvarSlett
  4. Hei Beate:) JEg har hatt en superlang bloggepause, men legg igjen en kommentar hos meg om du fremdeles ønsker deg en header:)

    SvarSlett
  5. Hei Panthea, litt sent svar. Men, uansett.

    Mailen min er annea_19@hotmail.com

    SvarSlett
  6. Ah, det hørtes fantastisk godt ut !
    Perhaps I should try this out! ;-D

    SvarSlett